Donošenje odluka zvuči jako dobro u teoriji.
Ako svake godine provedete samo jednu znači da ćete stalno poboljšavati svoj život! Bio bi to kontinuirani napredak. Trebali biste donijeti neke odluke za 2017. godinu, zar ne?
No, kada su u pitanju novogodišnje odluke stvarnost je prilično drugačija od teorije. Statistike kažu da ih donosi 45 posto odraslih osoba. Najčešće odluke su: smršavjeti, organizirati se, trošiti manje. No tek jedna od jedanaest osoba zaista se pridržava svojih novogodišnjih odluka barem šest mjeseci, dok za polovicu njih razdoblje prije odustajanja traje tek dva tjedna. Važno je stoga, kažu stručnjaci, držati se plana čak i ako posrnemo na putu.
10 rješenja za vaš poslovni život
Statistika, dakle, implicira da su svi izgledi protiv vas. Međutim, većina tih deklariranih poboljšanja je jako dobra, pogotovo kada nakon nekog vremena pogledate ukupni rezultat. Naše pretrpane živote možemo usporediti sa začepljenim krvnim žilama. Moramo učiniti nešto što je moguće postići, nešto mjerljivo i vidljivo, da bismo poboljšali svoje osobno i poslovno zdravlje.
Bryce Sanders, predsjednik Perceptive Business Solutions i autor knjige “Captivating the Wealthy Investor” za Business Journal donosi 10 prijedloga za novogodišnje odluke kojima ćete unaprijediti svoj poslovni život.
1. Doći u ured sat vremena ranije
Zamislite što biste mogli učiniti ako biste imali jedan dodatni sat vremena! Sada možete. Odlazeći ranije od kuće možda ćete i izbjeći najveću prometnu gužvu. Doći ćete prije drugih. Nema zvonjave telefona ili drugih ljudi koji žele vašu pozornost za rješavanje svojih problema. Dodatnih sat vremena samo za vas i vašu kreativnost.
Što dobivate: Jedan dodatni sat tijekom više od 240 radnih dana znači da ste pronašli 240 dodatnih sati godišnje! Odnosno, to je 30 dodatnih osmosatnih radnih dana ili čak 6 dodatnih radnih tjedana. Je li to tako teško?
2. Ići na ručak
Čini se smislenim i logičnim (i jeftinijim!) ponijeti ručak od kuće i odraditi više posla, zar ne? Ne, iz više razloga to je posve pogrešno! Kao poslovnom čovjeku, bljeskovi inspiracije pojavit će se u nevjerojatnim i neočekivanim trenucima. Najčešće baš kada ste daleko od svog radnog stola. Ako vaš posao uključuje pronalaženje klijenata, redoviti ručak na istom mjestu kao i ciljani kupci stavlja vas na pravo mjestu u pravo vrijeme i povećava vaše izglede za uspjeh.
Što dobivate: Vi upoznajete nove ljude. Oni se upoznaju s oni što radite. Oni postavljaju pitanja. Vi nudite odgovore na njihove potrebe.
3. Voditi poslovni dnevnik
Vjerojatno svake godine pišete poslovni plan. Koji bi vrlo lako mogao završiti u ladici. I taj vaš plan vjerojatno mjeri samo krajnji rezultat, financijske pokazatelje uspješnosti, no ne i napor koji je uložen da se taj rezultat ostvari. Neka vaš poslovni dnevnik sagleda što se sve dobro dogodilo u tom procesu, što je sve bilo loše i zašto, koje ste lekcije naučili i što ste učinili da se približite onom postavljenom cilju.
Što dobivate: U većini dana kategorija “dobre stvari” imat će daleko više unosa. Osjećat ćete se vrijednim i uspješnim. Iz onoga što je bilo loše ćete učiti i znat ćete prevenirati i ispravljati pogreške u budućnosti.
4. Kontaktirati svoje najbolje kupce/klijente u prvom tromjesečju 2017. godine
Hvala im za njihovo poslovanje. Ako putujete avionom vjerojatno ste čuli pilota da kaže “Hvala što ste letjeli s nama i za svoje putovanje odabrali našu kompaniju”. Zahvalivši se klijentu za poslovanje s vašom tvrtkom znači da ga cijenite. Možda će vam odgovoriti: “Drago mi je da se nazvali, baš trebamo…” Potrebno je zaista vrlo malo napora kako biste ljudima dali do znanja da ih poštujete.
Što dobivate: Jačate odnose. Proaktivni ste, postavljate se pred klijente, od kojih neki donose odluke o dodatnom poslovanju s vama.
5. Delegirati kad god je to moguće
Za ovu odluku trebate zaposlenike. Često smo skloni racionaliziranju poput Napoleona i drugih: “Ako želite nešto napraviti kako treba, napravite to sami“. Umjesto toga, zapitajte se sljedeće: “Koje projekte/aktivnosti moram odraditi baš ja i nitko osim mene?” Određeni zadaci zahtijevaju legitimno delegiranje.
Što dobivate: Vi niste neophodni kao što ste mislili. Time ćete osloboditi više vremena i moći ćete se posvetiti ključnim problemima/zadacima koje morate rješavati.
6. Napraviti plan za sljedeći dan
Prije odlaska iz ureda pojedinosti današnjeg dana još uvijek su svježe. Nakon večere i dobrog sna vjerojatno vam neće više biti na umu. Napišite kratki plan i prioretizirajte sutrašnje aktivnosti.
Što dobivate: Ako dođete u ured znajući točno ono što želite ostvariti taj dan biti ćete produktivniji od samog početka dana. Bit će tu, naravno, stvari koje će vas prekidati ili se neplanirano pojaviti, ali svakako ste u startu u prednosti.
7. Držati stol urednim
U idealnom slučaju tako bi trebalo biti prije odlaska kući i prilikom dolaska sljedećeg jutra u ured. Bit ćete produktivniji, ali ćete i pokazati profesionalnost.
Što dobivate: Trebali bi biti produktivniji jer ćete na urednom stolu lakše pronaći stvari. I uklonit ćete sve stvari koje vam odvlače pažnju.
8. Dodati nove klijente
Istraživanje je za mnoge ljude najneomiljeniji dio posla. Vaši najbolji klijenti su nekome drugome najbolji potencijalni klijenti. Klijenti mogu promijeniti posao, otići u mirovinu, umrijeti… Slabljenje uzima svoj danak. Imajte plan za rast i razvoj vašeg poslovanja. A mogli biste započeti tako da svoje najbolje klijente zatražite preporuke. Komunicirajte.
Što dobivate: Ako ste uvijek zauzeti, vaši klijenti mogu zaključiti i pretpostaviti ste puni posla i da nemate prostora za više. Ako im date do znanja da imate kapaciteta za nove klijente i poslove možda vam preporuče i povežu vas s drugima.
9. LinkedIn
Uložite vrijeme u uređivanje profila kako bi on radio za vas. Prosječni LinkedIn korisnik dnevno provede 9,8 minuta na toj mreži, u odnosu na Facebook korisnika koji tamo prosječno provede 50,1 minuta dnevno. LinkedIn je alat dizajniran za poslovnu i profesionalnu uporabu. Mnoge od njegovih mogućnosti su besplatne. U tih desetak minuta dnevno koje korisnici provedu na LinkedInu vaša stranica mora biti dovoljno atraktivna da privuče i zadrži pažnju.
Što dobivate: Izradite plan kako vam LinkedIn može donijeti ili više poslova ili bolji posao. Provedite malo vremena na mreži svaki dan, budite u toku, izgrađujte svoju mrežu kontakata i objavljujte kratak i zanimljiv sadržaj.
10. Naučiti nešto novo
Kao profesionalci često (na)učimo samo ono što je potrebno kako bismo dostigli određene kvalifikacije, i tu se zaustavljamo. No područje vašeg interesa i djelovanja se neprestano razvija. Ključno je biti u koraku s novim tehnologijama. Učite jezike. Ulažite u svoje znanje i informacije, pohađajte barem jedan obrazovni program, uživo ili online. Naravno, dodatna stručna potvrda o završetku licenciranih edukacijskih programa je još i bolja.
Što dobivate: Vaši klijenti znaju da ste u toku i da pratite aktualne trendove u poslovanju. Postat ćete traženiji i cjenjeniji na tržištu.
Bilo koja od ovih odluka trebala bi utjecati na vaš posao i/ili profesionalni život. I ne bi bilo teško držati je se. A ulog (financijski, vremenski…) u većini slučajeva je zaista minimalan.
Autor:
Igor Roginek
Radi kao voditelj marketinga u ACT Grupi. Posljednjih sedam godina proveo je na najvišim upravljačkim pozicijama u organizacijama civilnog društva te koordinirao Program za osobni i organizacijski razvoj aktera eko-društvene ekonomije u ACT Grupi i Program regionalnog razvoja organizacija civilnog društva i lokalnih zajednica u Sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Završio je više specijalističkih obrazovnih programa u Hrvatskoj i inozemstvu iz različitih područja razvoja organizacija (namicanje sredstava, marketing, odnosi s javnošću, upravljanje organizacijskim procesima, upravljanje projektima). U različitim civilnim inicijativama aktivan je od 1996. godine, (su)osnivač je više organizacija, mreža i zagovaračkih inicijativa. Iza njega je više od 15 godina iskustva u upravljanju projektima i procesima operativnih i strateških planiranja te desetogodišnje trenersko iskustvo u različitim područjima organizacijskog razvoja.