Na natječaj otvoren 12. listopada 2016. godine pristigle su ukupno 432 prijave iz cijele Hrvatske, od kojih je u drugi krug ocjenjivanja od strane stručne komisije odabran 31 projekt. Nakon što je finaliste komisija ACT Grupe posjetila na terenu te dodatno razmotrila njihove prijave, odabrano je šest projekata koji će osim zatraženih financijskih sredstava u prijavi, dobivati i kontinuiranu savjetodavnu poslovnu podršku za razvoj svojih projekata u sljedećih šest mjeseci.
Predstavljamo vam pobjednike natječaja u 2017. godini, abecednim redom:
Eduard Camaj: Erato Expert (Zagreb)
EratoExpert je tehnologija razumijevanja prirodnog jezika koja se možete ugraditi u internetske i mobilne aplikacije. Omogućava krajnjim korisnicima da se informiraju o onome što ih zanima, samostalno, i to onako kako bi upitali živog sugovornika, bez potrebe za poznavanjem ključnih riječi. Za to su zaslužni napredni algoritmi obrade prirodnog jezika i strojnog učenja, kojima se pronalaze veze između riječi i određuje domena i kontekst riječi i teksta.
Jednostavnost uporabe, intuitivnost korištenja i brzina kojom se dolazi do tražene informacije iskorak su u novo doba korisničkog iskustva, što krajnji korisnici sve više i očekuju zbog iskustva sa srodnim tehnologijama na engleskome jeziku. Iz teksta u prirodnom jeziku naši klijenti mogu dobiti strukturirane informacije o interesima svojih korisnika, što im omogućuje bolje poznavanje, a time i preciznije segmentiranje i targetiranje korisnika u marketinškim kampanjama.
Zahvaljujući platformi koja će biti otvorena za sve, tehnologija će se moći koristiti u različitim oblicima i primjenama, pa će tako svaka osoba ili manja tvrtka moći samostalno razviti svoj “chatbot” ili omogućiti upravljanje svoje aplikacije na prirodnom jeziku.
Više o projektu možete pronaći na www.erato.hr.
Marija Tadić: L’aventure en Primitivance (Šibenik)
L’aventure en Primitivance kozmetički je brand i platforma koja spaja naslijeđe sa najnovijim tehnološkim dostignućima. Već u samom imenu (lat. primitivus) priziva sjećanje na prvobitno, izvorno i osnovno, kroz povratak čistoj prirodi bez odricanja beneficija modernog načina života. Kroz ovaj projekt primitivno redefiniramo kao luksuzno.
Kreiranjem probne linije luksuznog seruma kao prvog proizvoda kozmetičke linije, pri čijoj se proizvodnji koriste isključivo sirovine dalmatinskog podneblja, kao jedan od ciljeva postavlja se istraživanje svjetskog tržišta i stvaranje međunarodne prepoznatljivosti kod potrošača sa visokom sviješću o sastavu proizvoda .
Inzistirajući na posebnostima vlastitog kraja L’aventure en Primitivance postavlja konkretan model održive proizvodnje. Izuzetno važnim zadatkom L’aventure en Primitivance smatra brigu o zajednici, stoga je jedan od krajnjih ciljeva ovog projekta osnivanje zaklade koja će podržavati ekonomsku nezavisnost žena kroz edukaciju kojom bi se osposobile kao buduće kooperantice, te svjedočile primjer dobre prakse široj zajednici. Na taj bi se način poticalo unaprijeđenje kvalitete života čitavog područja i podizala razina svijesti o mogućnostima i benefitima održive proizvodnje, kao i malog, privatnog poduzetništva. Evociranjem sjećanja na boje, okuse i mirise cilj L’aventure en Primitivance je ponuditi iskustvo susreta sa autentičnošću Dalmacije i u konačnici prerasti u lifestyle brand.
Matija Srbić: Juvo – Home Friend (Sisak)
Juvo – Home Friend je pametni alarmni sustav iz područja Interneta stvari koji upozorava roditelje ako njihovo dijete bez nadzora krene prema manje sigurnim dijelovima doma. Sastoji se od pametnih senzora pokreta, plišane igračke i mobilne aplikacije. Senzore roditelj postavlja na strop ispred ulaza u manje sigurne dijelove doma poput kuhinje, kupaone, balkona, izlaza iz doma. Senzori prepoznaju dijete po visini te dojavljuju roditeljima putem mobilne aplikacije kamo je dijete krenulo. Istovremeno, aktivira se plišana igračka koja snimljenim glasom roditelja pokušava zaokupiti djetetovu pažnju do pojave roditelja.
Projekt je nastao iz saznanja koliko djece godišnje strada u slučajnim nesrećama u kućanstvu i kroz koliko stresnu i izazovnu svakodnevicu prolaze roditelji djece s posebnim potrebama ili teškoćama u razvoju. Nakon samo tri mjeseca od početka projekta, problem koji projekta želi riješiti prepoznao je i Microsoft te je uvrstio projekt Juvo – Home Friend u finale najvećeg studentskog natjecanja na svijetu – Imagine Cup.
Cilj projekta Juvo – Home Friend je razviti rješenje koje će svim roditeljima olakšati svakodnevicu, povećati sigurnost doma i paziti na djetetovo okruženje unutar doma.
Više o projektu možete pronaći na www.JuvoHomeFriend.com.
Nino Dušak: HardCore Industry (Varaždin)
Projekt donosi inovativan pristup problemu pri konstruiranju okvira za biciklistički spust (downhill) i u biciklističku industriju unosi naprednu tehnologiju iz zrakoplovstva i brodogradnje. Korištenjem novih materijala i inovacija bit će konstruiran i izrađen tehnički napredan proizvod koji će zasigurno utjecati na pomicanje granica u natjecanjima u ovoj zahtjevnoj sportskoj disciplini te podići sigurnost korisnika u prometu.
Neprekinuto vlakno karbonskog ojačala i ulaganje staklenih vlakana radi sprečavanja ne kompatibilnosti materijala s obzirom na njihov elektromagnetski potencijal unaprijedili su ovaj proizvod. Preciznom računicom kinematike ovjesa u kombinaciji s inovativnim rješenjima i geometrijom okvira u potpunosti je uklonjen negativan odaziv ovjesa na amortizer i pedale, a prednji, upravljački dio postao je mirniji, stabilniji i upravljiviji za svakog korisnika. Rezultati analize naprezanja za kompozitne materijale ne samo da su pokazali optimalnu debljinu stjenke nego su i oblikovali okvir s obzirom na sile koje djeluju na njega.
Ovo su samo neke od osobina ovog inovativnog proizvoda koji će u potpunosti biti osmišljen i proizveden u Varaždinu, a njegovo korištenje potaknut će potrošače na boravak u prirodi i omogućiti im zdrav i uzbudljiv život. Više informacija o projektu biti će uskoro dostupno na službenoj web i Facebook stranici.
OPG Zoltan Trojković: Lastovska maslina (Lastovo)
Otok Lastovo je jedan od netaknutih bisera našeg europskog kontinenta. Tradicionalan način života očuvao je tisućljetnu floru i faunu gdje je čovjek do današnjeg dana sačuvao masline od početka svijeta. Lastovska maslina Piculja se u znanstvenim krugovima ističe kao izvorna divlja maslina s izvornim genomom za koje se u svijetu zna za tek nekoliko populacija. Ovaj projekt je svojevrsno priznanje ovakvog atributa.
Obiteljsko gospodarstvo Trojković prerađuje ovu izuzetno rijetku sirovinu u proizvod posebnog značaja. Cilj projekta Lastovska maslina je plasiranje tog izuzetnog proizvoda na tržište s naglaskom na spoj tradicije i modernog maslinarstva.
Krajnji korisnik s ovim proizvodom iskusi izvorni doživljaj okusa ekstradjevičanskog monosortnog maslinovog ulja u kojemu se spajaju svi glavni elementi izvrsnosti – masline, tla, sunca, mora i ljubavi prema tradicionalnom načinu života.
Više o projektu možete pronaći na www.facebook.com/LastovskoUlje.
Vedrana Vrabec: Freewa – Free Water Project (Zagreb)
Četvero mladih entuzijasta pokreću projekt FREEWA (Free Water Project) kojem je glavna misija promicanje korištenja i zaštite dostupnosti pitke vode kroz eko proizvode i usluge. Projektom žele inspirirati ljude na zdrav život i kretanje, a njihov cilj je besplatna pitka voda dostupna svima.
Problem je što velika količina plastičnog otpada završi u oceanu i opasno utječe na okoliš i na zdravlje ljudi. Unatoč tome što je Hrvatska poznata kao jedna od najvećih europskih i svjetskih oaza pitke vode, ljudi preplaćuju flaširanu vodu, koja u samoj proizvodnji i distribuciji u pet ambalaži troši neobnovljive izvore energije te se oslobađaju velike količine stakleničkih plinova.
Freewa tim je osmislio mobilnu aplikaciju koja pokazuje izvore vode, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili javnoj česmi, te staklenu ekološku bocu s praktičnom torbicom. Torbica će se proizvoditi od reciklirane pet ambalaže, kako bi se dodatno smanjila njena količina koja završi u morima.
Aplikacija također poziva korisnike na interakciju da sami sudjeluju u mapiranju i pronalaženju čiste i besplatne vode za što će biti višestruko nagrađeni – FREEWA bocom i čistim okolišem. Na taj način svi doprinose očuvanju okoliša i svojeg zdravlja! Cilj je sve proizvode napraviti lokalno u Hrvatskoj, kako bi potaknuli lokalno gospodarstvo i održivu ekološku proizvodnju.
Više o projektu možete pronaći na www.facebook.com/FreeWaterProject.
Čestitamo dobitnicima/ama!