Rezultati prvog natječaja “Pokreni nešto svoje“, novog razvojnog programa potpore poduzetničkim projektima namijenjenog poduzetnicima početnicima i mikro poduzećima koji je pokrenula ACT Grupa uz financijsku podršku tvrtke Philip Morris Zagreb d.o.o., bit će objavljeni 28. veljače 2017.
Dok čekamo rezultate, odnosnu listu imena/naziva prijavitelja te nazive i skraćene opise njihovih projekata, zašto se malo ne bismo pozabavili analizom i vidjeli kakve je rezultate program polučio do sada? Izvukli smo neke podatke, a za infografiku je zaslužan dizajn i print studio ACT Printlab.
Kako je već poznato, do zaključenja natječaja u prosincu pristiglo je ukupno 432 prijave. Prijavitelji su bili iz 109 mjesta širom Hrvatske, iz svih županija. Očekivano, najveći broj prijava pristigao je s područja Grada Zagreba, a najmanji iz Ličko-senjske županije (samo jedna). Ono što nas posebno raduje je 12 projekata s 10 hrvatskih otoka! Sukladno propozicijama natječaja broj projekata nije bio ograničen, pa je 15 prijavitelja prijavilo dvije ili više poduzetničkih ideja.
Kada je o samim prijaviteljima riječ, 47% su osobe koje još nemaju registrirano poduzeće (203). Među njima je nešto više žena (55%). Kako će kroz program biti podržana poduzeća, eventualni dobitnici/e koji još nemaju osnovanu tvrtku morat će to učiniti prije potpisivanja ugovora o potpori.
Područje djelovanja prijavitelja i njihovih projekata bilo je zaista raznoliko – od različitih uslužnih djelatnosti, edukacije, poslovnog savjetovanja i prodaje, preko poljoprivrede, proizvodnje hrane i kozmetike, zatim turističkih inicijativa, proizvoda i usluga, sve do tehničkih/tehnoloških inovacija te razvoja softwarea i hardwarea.
Maksimalni broj bodova koji su projekti mogli dobiti je 27 (relevantnost 3, cilj/rezultat/utjecaj 12, aktivnosti 6, kapaciteti prijavitelja 3, efikasnost sredstava 3), a najbolje ocijenjeni projekti (23 i više bodova) prošli su u drugu fazu evaluacije. Prosječna ocijena svih prijavljenih projekata je 18,29 iz čega možemo zaključiti da je konkurencija zaista bila jaka. Ono što projekte koji se prošli u drugi krug izdvaja iz mnoštva i stavlja u prvi plan je inovacija koju donose, društveni i/ili okolišni utjecaj koji će projekt imati te potencijal rasta i održivost projektne ideje.
Zanimljivo je primjetiti i da je prosječna vrijednost projekata 15-ak posto niža od maksimalne moguće (najniži zatraženi iznos potpore je 20.000,00 kn), što jasno implicira da su prijavitelji ozbiljno promišljali svoje poduzetničke ideje i uglavnom zatražili sredstva za zaista potrebne i realne troškove koji će nastati tijekom provedbe projekata, bez obzira na maksimalni mogući iznos.
Ukupno 31 projektna ideja, projekti ocijenjeni s 23 i više bodova, ušla je u drugi krug ocijenjivanja. Njih je komisija tijekom veljače posjetila te direktno na terenu (17 mjesta širom Hrvatske) procijenila kapacitete prijavitelja, motivaciju za provedbu projekta, kao i održivost i skalabilnost poslovnog modela koji je u pozadini projekta.
Za financiranje projekata osiguran je ukupni iznos od 400.000 kn, a odabrani timovi će prema potrebi dobiti savjetodavnu i mentorsku podršku u razvoju tijekom šest mjeseci provedbe te tri mjeseca nakon završetka projekata.
Infografiku možete preuzeti ovdje.