Objavljeni su rezultati prvog kruga natječaja “Pokreni nešto svoje“. Ove godine program doživljava svoje treće izdanje u organizaciji ACT Grupe, vodećeg primjera društvenog poduzetništva u Hrvatskoj i regiji, podržavajući projekte s pozitivnim društvenim utjecajem kroz mentorsku podršku, dok je tvrtka Philip Morris Zagreb d.o.o. i ove godine osigurala bespovratna financijska sredstva u iznosu većem od pola milijuna kuna za sedam novih projekata.
Do zaključenja natječaja u prosincu svoje projekte prijavilo je 254 prijavitelja iz cijele Hrvatske; od Umaga do Iloka, od Lopatinca do Dubrovnika, iz 84 mjesta u svim hrvatskim županijama. Oni su prijavili ukupno 267 projekata koje je, nakon provjere zadovoljenja formalnih uvjeta, stručna evaluacijska komisija ocijenila u skladu s kriterijima navedenim u evaluacijskoj tablici u Uputama za prijavitelje.
Kroz program “Pokreni nešto svoje” bit će podržani jasni i konkretni projekti koji će pokrenuti novo ili razviti postojeće poduzeće (ili neki njegov određeni segment), a dodatne bodove su, sukladno Uputama, dobili inovativni projekti s elementima društvenog poduzetništva i društveno odgovornog poslovanja. Kako je i najavljeno prilikom predstavljanja programa važan kriterij prilikom ocijenjivanja bio je održivost poslovnog modela predloženog projekta, odnosno ima li projekt potencijal rasta i/ili replikacije u druge sredine.
Nakon procjene objavljena je rang lista prijavljenih projekata. Rezultati prvog kruga natječaja objavljeni su prema referentnim brojevima projekata, kako se ne bi otkrio identitet prijavitelja i nazivi njihovih projekata. Za pretragu tablice koristite referentni broj vaše prijave koji ste zaprimili na adresu e-pošte koju ste naveli kod popunjavanja prijavnice (primjerice: PNS2018-19-1234567890).
Ukupno 15 projektnih ideja, projekti ocijenjeni s 28 i više bodova, ulaze u drugi krug ocijenjivanja. Poduzetnici koji su ušli u 2. fazu će biti kontaktirani radi dogovora za finalnu procjenu. Njih će komisija tijekom siječnja i veljače 2019. posjetiti te direktno na terenu procijeniti kapacitete prijavitelja, motivaciju za provedbu projekta, kao i održivost i skalabilnost poslovnog modela koji je u pozadini projekta. Posjet će ujedno biti iskorišten za dobivanje povratnih informacija od prijavitelja o ovom Programu podrške te o potrebama prijavitelja za tipom podrške u budućnosti.
Maksimalni broj bodova koji su projekti mogli dobiti je 30 (poslovni model 15, rezultati/aktivnosti/utjecaj 12, tim 3), a najbolje ocijenjeni projekti (28 i više bodova) prošli su u drugu fazu evaluacije. Ono što projekte koji se prošli u drugi krug izdvaja iz mnoštva i stavlja u prvi plan je inovacija koju donose, društveni i/ili okolišni utjecaj koji će projekt imati te potencijal rasta i održivost projektne ideje.
Nakon druge faze, ACT Grupa će donijeti odluku o projektima koji će dobiti podršku, a rezultati natječaja će s imenima/nazivima provoditelja i skraćenim opisima projekata biti objavljeni 28. veljače 2019. na web stranicama Programa. Projekti koji uđu u drugu fazu, a neće biti odabrani za potporu, bit će obaviješteni o razlozima te će im biti dani savjeti za razvoj poslovne ideje.