Digitalna transformacija u kulturi na scenu je donijela brojne prednosti. Sad više ne moramo biti na licu mjesta da bismo uživali u umjetnosti. Ona dolazi nama. To je odlično iskoristila ekipa koja stoji iza projekta AymoLive.
AymoLive je globalna platforma za live video streaming specijalizirana za umjetnike, s naglaskom na spoken word izvođače. Slično kao Twitch, ali fokusirano na umjetnike, platforma omogućuje umjetnicima da kreiraju vlastite kanale i izvode pred online publikom, uz interakciju putem chata. Umjetnicima pruža virtualnu pozornicu, dok gledateljima nudi priliku da uživaju u umjetnosti kojoj inače možda ne bi imali pristup, pogotovo ako nisu u većim gradovima.
Cilj je stvoriti zajednicu kreativaca i ljubitelja umjetnosti – svih onih koji vole i žele pristup umjetnosti. Platforma okuplja umjetnike i gledatelje diljem svijeta, stvarajući globalnu zajednicu. Iza svega stoje Vanja Perić (suosnivačica & CEO), Ivan Magaš (suosnivač & CTO) i Lara Tepšić (CMO). Vanja je zadužena za i vodi poslovne i financijske aspekte projekta. Ivan je zadužen za i vodi sve tehničke i tehnološke aspekte projekta. Lara vodi i zadužena je za kreativni dizajn, branding i širenje zajednice.

AymoLive
AymoLive je globalna platforma za live streaming koja je posebno fokusirana na spoken word izvođače. Omogućava im da predstave svoj rad pred širom publikom, bez obzira na fizičku udaljenost.
“Naša platforma nudi funkcionalnosti koje omogućuju jednostavnu međunarodnu suradnju i komunikaciju, povezivanje umjetnika i publike iz različitih dijelova svijeta”.
Od samog početka, njihov cilj je bio globalno tržište.
“Ideja za AymoLive proizašla je iz uočene potrebe za platformom koja umjetnicima omogućuje da se izražavaju u realnom vremenu pred publikom i povezuju izvan lokalne zajednice”.
Korisnici mogu komentirati, dijeliti i sudjelovati u raspravama, što potiče osjećaj pripadnosti i lojalnosti. Kombinacija ovih faktora stvorila je jedinstvenu platformu koja uspješno povezuje umjetnike i publiku globalno, omogućavajući im da dijele, otkrivaju i uživaju u spoken word umjetnosti na potpuno novi način.

Dostupnost umjetnosti kao glavni cilj
Vanja je primijetila problem ljubitelja umjetnosti koji žele uživati u događajima, ali nemaju uvijek mogućnost fizički sudjelovati u njima, pogotovo ako žive izvan većih gradova. AymoLive je stvoren kako bi premostio te prepreke i omogućio ljubiteljima umjetnosti globalni pristup kreativnim događanjima.
Ivan, s druge strane, dolazi iz obitelji umjetnika s otoka Paga i razumije probleme s kojima se umjetnici iz manjih zajednica suočavaju. Svjestan je koliko je teško umjetnicima doći do publike. AymoLive je zamišljen kao rješenje koje umjetnicima pruža pristup široj publici.
“Umjetnost je ključan dio našeg života i motivira nas da stvaramo platformu koja pomaže drugima da podijele svoje talente. Ona nas nadahnjuje i pomaže nam razumjeti svijet iz različitih perspektiva. Zbog nje razvijamo empatiju i strast za kreativnim procesima.”
Klijenti diljem svijeta
Njihovi najčešći klijenti dolaze iz SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva, a među njima su pjesnici i spoken word umjetnici koji žele da se njihov rad vidi i čuje dalje od njihove lokalne zajednice.
“Osim toga, privlačimo i umjetnike koji se žele povezati s kolegama diljem svijeta i surađivati s njima. Oni žele podignuti svijest o spoken word umjetnosti i doslovno uživaju u tome što rade.”
Iako su još u ranoj fazi, imali su prilike surađivati s nekoliko talentiranih umjetnika kroz tematske serije poezije.
“Posebno ističemo suradnju s međunarodnim izvođačima spoken worda koji su unijeli svježinu i raznolikost na platformu. Također, bili smo u Bugarskoj, u Sofiji, odakle se na AymoLive-u prenosio Sofia Underground Performance Art Festival. Uz to, imali smo suradnje s nekim od većih imena u svijetu poezije iz SAD-a, koji podržavaju naš rad i doprinose jačanju naše zajednice.”

Konstantno inoviranje
Njima, kao i svim drugim poduzetnicima, najveći izazov predstavlja održivost poslovnog modela, ali i kontinuirano inoviranje kako bi se zadržala relevantnost. No kvaliteta i upornost uvijek se prepoznaju.
Jedna od anegdota koje volimo podijeliti dogodila se kada smo prvi put pokrenuli live streaming događaj s nekoliko umjetnika, a stream je doslovno pucao svakih par minuta. Posebno pamtimo jednog umjetnika. To je bio naš prvi stream ikada, pripremili smo se maksimalno, a onda sve krene po zlu, i stream stalno prekida. No, srećom, imamo odličan tech tim koji je odmah reagirao, i tijekom tog streama uspjeli su riješiti problem. Nakon 10-15 minuta, sve je napokon krenulo kako treba i nastavilo se bez problema.
Prekretnica za brend
Sudjelovanje u projektu “Pokreni nešto svoje” bilo je prekretnica za njihov brend.
Kroz podršku koju smo dobili, uspjeli smo unaprijediti našu platformu, povećati prepoznatljivost i prodaju te postaviti čvrste temelje za budući rast i razvoj.
Financijska sredstva iz PNS projekta omogućila su nam ulaganje u razvoj tehnologije i marketinga. S ovim sredstvima unaprijedili smo funkcionalnosti platforme, uključujući kvalitetu streaminga i interaktivne alate za korisnike. Nadalje, kroz PNS smo imali pristup mentorima koji su nam pružili vrijedne savjete o poslovanju, marketingu i strategiji rasta. Ovi savjeti pomogli su nam u oblikovanju dugoročne vizije i strategije za naš brend.
Publika je sve veća i veća
Proširili smo našu prisutnost na međunarodnom tržištu, privukavši umjetnike i publiku iz različitih dijelova svijeta. Organizirali smo niz uspješnih virtualnih događaja i radionica, čime smo povećali angažman zajednice i pridobili nove korisnike.
Njihovi planovi uključuju širenje AymoLivea na druge umjetničke forme, poput glazbe, vizualnih umjetnosti i plesa, te stvaranje cijele Aymo platforme kako bismo pružili sveobuhvatnu podršku umjetnicima širom svijeta.