Upoznajte Brlog, prvu zadružnu pivovaru u Hrvatskoj

24/03/2017.

Kako posvećeno raditi ono što vas veseli – kuhati pivo i eksperimentirati, a da pritom i dalje zadržite financijsku neovisnost od roditelja, banaka i ostalih? Odgovor iz Zadra je – za početak dobro promisliti o vlastitim mogućnostima i granicama koje ste spremne pomicati, socijalnom kapitalu kojega imate, rizicima te društvenim strukturama i njihovim alternativama koje vas okružuju. Tako je bar za Maju i Anu, voditeljice i pivarke Brloga, sve započelo.

Poteškoće s kojima se velik broj ljudi u Hrvatskoj suočava – nezaposlenost, rad na određeno vrijeme, potplaćenost i nedovoljna financijska sredstva da se „pokrene nešto svoje“, Maja i Ana su 2016. godine odlučile nadići uz potporu grupe prijatelja i ljudi koji vjeruju u njihov pivarski plan i želju za njegovom realizacijom.

Udruženim snagama, u veljači 2016. godine, pokrenule su crowdfunding kampanju preko koje su skupile oko 80.000 kuna koje su, uz prikupljena sredstva unutar zadruge, iskoristile za nabavku fermentora, boca, etiketa i ostaloga što je bilo potrebno za pokretanje proizvodnje. Tako je krajem kolovoza 2016. godine, javnosti predstavljena Plavuša – blonde ale pivo aromatičnog okusa, ujedno i prvo zadrugarsko pivo u Hrvatskoj.

„Raditi kao zadruga u Hrvatskoj i dalje nije lako jer ste, naspram ostalih poslovnih modela, uskraćeni za niz potpora i pogodnosti koje znače mnogo svim malim poduzetnicima. Ipak, zadnjih godina se sve više raspravlja o važnosti društvenoga poduzetništva i dobre ekonomije pri čemu se kao glavna obilježja ističu demokratski procesi odlučivanja, reinvestiranje dobiti u lokalnu zajednicu te naglasak na ekološkoj i ekonomskoj održivosti. Nadamo se da će i Vlada što prije prepoznati ekonomski i društveni potencijal zadruga.“ – ističe Ana Teskera.

Odluke se u Brlogu donose demokratski, zajedničkim konsenzusom oko svih važnih pitanja – od imena zadruge i piva, investiranja i reinvestiranja, komunikacije s kupcima, budućih planova…, ukratko svega Brlogu bitnoga. Ono što je također bitna odlika Brloga je širenje znanja i iskustava vlastitog djelovanja, zbog čega su Ana i Maja do sada sudjelovale na nizu radionica, konferencija i predavanja. Od početka njihova rada, veliku podršku su im pružili i kolege pivari zbog čega craft pokret u Hrvatskoj, Ana i Maja ističu kao primjer solidarnih odnosa i zdrave konkurencije na tržištu.
„Znamo koliko je bitno imati podršku kolega i ljudi različitih zanimanja te se stoga trudimo što više dijeliti vlastito iskustvo i znanja koje smo do sada stekle – od pripreme i vođenja crowdfunding kampanje, kuhanja piva te poslovanja zadruge. Kroz donacije i savjetovanja, nastojimo podržati različite primjere pozitivnih društvenih praksi koje nužno i ne moraju imati veze sa samim pivom. Vjerujemo da promjene u ekonomskim odnosima moraju odražavati i promjene u društvenim odnosnima općenito.“ – ističe Ana.

Osim suradnje s različitim udrugama, zadrugama i pivovarama, Brlog surađuje i s farmom Dar-Mar koja je u jelovnik za svoje životinje uključila i nusproizvod kod kuhinja piva, komin od slada iz Brloga. Zbog svega navedenog, Brlog se navodi kao primjer dobre prakse u izvještaju „Dobra ekonomija u dobrim pričama“, pripremljenog za potrebe Četvrte konferencije o dobroj ekonomiji. Nadamo se da će takvih dobrih priča biti što više!

Kontakt:
Facebook: www.facebook.com/BRLOGpivovara
E-mail: brlog.pivovara@gmail.com


Zadružna pivovara Brlog finalist je natječaja programa “Pokreni nešto svoje” za 2016/2017. godinu.