ACT Grupa na programu Pokreni nešto svoje društveni utjecaj mjeri metodom SROI (Social return on investment) – društveni povrat ulaganja.
SROI identificirani društveni utjecaj valorizira tako da ga pretvara u novčani ekvivalent. Tako dobivamo omjer koji nam govori koliko smo za svaki euro ulaganja stvorili društvene vrijednosti. U prošloj godini SROI omjer je najviši dosad i iznosi 1 : 3,97 (u 2022. godini je bio 1 : 2,89). To znači da je za svaki euro uložene vrijednosti u program 2023., stvoreno 3,97 eura društvene vrijednosti.
ACT Grupa je prilično konzervativna u mjerenju društvenog povrata ulaganja na ovom programu. Pratimo samo direktne utjecaje na korisnike programa, njihova poduzeća i sve koji sudjeluju u provedbi programa poput provedbenog tima i naših mentora. Valorizaciju utjecaja smanjujemo s obzirom na ono što bi se desilo i bez naše intervencije te za ono što su postigli dionici sami ili treća strana. Za takve ocjene, koliko je stvarno naš utjecaj, koristimo isključivo mišljenje korisnika.
U programu Pokreni nešto svoje 2023. je sudjelovalo 27 osoba iz 10 poduzeća. Identificiran je i mjeren sljedeći utjecaj:
• Ojačana poslovna sposobnost.
• Doprinos na profesionalni razvoj.
• Motiviranost, ustrajnost, poduzetnost osoba uključenih u program.
• Povećanje društvenog utjecaja, razumijevanje društvenog utjecaja.
• Umrežavanje, nova partnerstva i suradnje.
• Povećana vidljivost, brand, pozicija i reputacija na tržištu.
• Održivost i financijski rezultat.
• Nastup na tržištu, prodaju i dodatno financiranje.
Cijeli izvještaj možete pročitati ovdje: Izvještaj o društvenom utjecaju za 2023. (PDF)