Plodie Plodovi i ostali .hr

25/02/2024.

Želite svježu hranu domaćih proizvođača na kućnom pragu? Dostavit će vam ju ekipa iz plodovi.hr

U današnje vrijeme nema izlike. Na stolu želimo domaću i svježu hranu i apsolutno ćemo uvijek podržati male proizvođače. Tim načelima vodila se i ekipa iz plodovi.hr i tako je stvorila mjesto gdje je svježa, domaća hrana dostupna svima, bez nepotrebnih posrednika.

Okupljaju više od 100 proizvođača iz cijele Hrvatske i omogućuju kupcima da na jednostavan način dođu do kvalitetnih proizvoda. U jednoj narudžbi možete kombinirati različite proizvođače. Oni sve prikupljaju i dostavljaju u istom paketu na kućni prag.

darkomares.com

Plodovi.hr

Za sebe kažu da su najbrži u Osijeku i okolici. Proizvodi ubrani ujutro mogu već istog dana biti na stolu. Dostavljaju i na području cijele Hrvatske, uz posebnu brigu da proizvodi ostanu svježi i kvalitetno zapakirani.

No, Plodovi.hr je i više od same trgovine. To je dokaz da se kratki opskrbni lanci mogu organizirati uz pravu tehnologiju. Tu dolazi Plodie.com. Platforma koju su razvili kako bi pomogli malim proizvođačima da se lakše povežu s kupcima, pojednostave prodaju i dostavu. Tako se mogu fokusirati na ono što rade najbolje – proizvodnju vrhunske hrane.
Njihova misija je jasna: Žele da domaći proizvodi budu dostupniji, a mali proizvođači snažniji. Upoznajte ih.

Tko stoji iza projekta (zanimaju nas i četveronožni članovi :) )?

Iza projekta stoji nas 10 hrabrih, mladih ljudi. Tvrtka je podijeljena na dvije inicijative: Plodie.com i Plodovi.hr. Svaki tim ima svoje uporne i marljive ljude koji probijaju glavom kroz zid kako bi uspjeli u ovome što radimo. Pa krenimo.

darkomares.com

Plodovi.hr, dostavnu službu za OPG-ove čine Leila, Marin, Dorin, Sara i Saša

Leila je naša prva zaposlenica. U plodovima je 2020. započela studentsku praksu i 5 godina nakon – još je tu. Njezina glavna uloga je voditi ekstremno komplicirano računovodstvo. Osim toga, vodi komunikaciju s proizvođačima i kupcima, brine o zalihama i slanju paketa, pomaže kad god i gdje god zatreba. Čitaj: slaže pakete, vozi dostavu, ide na sajmove, slaže cateringe. Kada nje nema u uredu – nema ni cjelodnevnog smijeha

Marin je naš pionir dostavljač, s nama je od 2021. Dorin nam je došao 2022. kao pojačanje u dostavi. Njih su dvojica prijatelji od davnih dana tako da su savršen tandem. Dijele strast za street artom, grafitima i lokal patriotizmom. Marin je entuzijast za drvećem, gljivama i biljkama te je ponosni vlasnik komada šume u Baranji koji već godinama transformira u raj na zemlji. Dorin pak obožava “lettering”. U slobodno se vrijeme bavi grafičkim dizajnom i voljenjem svoja dva psa. Njih dvojica su ljudine koje kod svakog OPG-a stanu, popiju kavicu i proćaskaju o životu. Da smo tražili ovakve dostavljače nema šanse da bismo ih pronašli.

Sara je najnovije pojačanje plodova. Tik prije njezina dolaska radili smo 40 dana bez slobodnog, tako da se pojavila u pravi čas. Osmišlja dizajn plata, slaže poklon pakete, pomaže u dostavama, brine o čistoći prostora. Akademska je umjetnica koja je masterirala stop-motion animacije i lutkarstvo. Još je svježa u timu pa ni ne znamo kakva nas još iznenađenja čekaju.

Saša je sa mnom od početka. Od samog razvijanja ideje. Nikada se nije mogla smiriti u samo jednoj ulozi. Radi i za plodove i za plodie. U plodovima je, uz Leilu, majstorica svega. Od marketinga, društvenih mreža, novih ideja za skaliranje, pomaganja u dostavama, a posebno osiguravanja paketa koji se šalju službom. Vodi našu grupu s proizvođačima i šalje newslettere.
Za plodie radi sav web dizajn, ilustracije i ponekad content. Ona je također umjetničkih korijena – kiparstva i ilustracije. Činjenica da nam u plodovima rade 4 kreativca govori samo jedno – plate su nam pravi work of art.

darkomares.com

Plodie.com čine Ivan, Ivona, Duško i Igor

Ivan sam ja – mastermind i “system architect” cijele sheme plodie tehnologije i plodovi računovodstva. Ponosni direktor Reducos Softwarea s toliko radnih sati da se komotno može reći da postojimo 10 godina hehe. Nakon tisuća pročitanih stranica projekata, zakona, dokumenata i inicijativa, hodajuća sam enciklopedija o kratkim lancima opskrbe. Kada ne radim posjećujemo bake, provodim vrijeme s djevojkom Sašom i naša 2 psa, te prijateljima.
Ivona je suosnivačica Reducosa i glavna tehnička direktorica (CTO), s više od osam godina iskustva u razvoju softvera. Ivona je naša programerka iz sjene, prekrasna majka dvoje djece i vjerni kupac plodova.

Duško je velikoDušno volontirao od 2020., a službeno se zaposlio 2022. On je knjiški moljac s vokabularom toliko širokim da ga ponekad nitko u uredu ne razumije. Toliko je strastven u svom poslu da mu je na vision boardu za 2025. “naučiti pisati Horizon projekte”. Zaljubljenik je u poker i tetovaže. Na njemu uskoro više neće biti praznog mjesta.

Igor je naš jedini član koji ima korporativnu pozadinu. Od 2020. aktivno volontira, što mu je bio bijeg od korporativnog svijeta. U lipnju 2023. mu je napokon prekipio tvrdi kapitalizam te nam se nakon ljetne pauze od svih vrsta posla, pridružuje u rujnu 2023. On je naš voditelj softverskih projekata, specijalist za B2B odnose, koordinator komunikacije s ključnim dionicima i onaj koji se brine da širimo svoju mrežu suradnje.

Kako ste došli na ideju pokretanja projekta?

Sve je počelo nekoliko mjeseci prije lockdowna, kad smo se preko majke – jedne od začetnica permakulture u Hrvatskoj – uključili u pro-bono projekt digitalizacije osječke solidarne ekološke grupe. U tom trenutku nismo ni slutili koliko će to biti bitno.

Kad je krenuo lockdown, globalni lanci opskrbe su pucali. Ljudi su panično tražili domaće proizvode, a mi smo, iako potpuno nespremni, postali glavna poveznica između proizvođača i kupaca. Bio je to vlak bez tračnica. Dok smo se vozili, paralelno smo gradili prugu da sve funkcionira. I tad smo shvatili koliko je važno imati snažne, lokalne opskrbne lance.

No, čim se svijet vratio u “normalu”, hype oko domaćeg je splasnuo. Naši mali proizvođači opet su ostali na margini. Jasno smo vidjeli u koliko su lošoj poziciji i koliko se njihov trud često podcjenjuje.

Prije toga proveo sam pet godina u Londonu i iz prve ruke osjetio razliku između svježih, lokalnih proizvoda i onoga što dominira policama velikih trgovina. Hrane koja nema ni miris ni okus, a nutritivno vrijedi sve manje.

Sve te spoznaje su se spojile u jednu jasnu misiju. Plodie i Plodovi nisu nastali samo kao posao, nego kao rješenje problema za koji smo znali da ne možemo ignorirati.

Tko su vaši najčešći klijenti?

Naši najčešći kupci su osviješteni ljudi koji vole jesti zdravo i podržavati lokalne proizvođače. Tu su i restorani i hoteli koji svojim gostima pružaju autentične lokalne okuse i brinu o svom društveno korisnom utjecaju.

Ne mogu vam iz podataka reći raspon godina najčešćeg kupca, ali iz Dorinovog i Marinovog iskustva u dostavi, najčešći se kupci dijele 60:40. Malo je više mladih obitelji s djecom od starijih ljudi koji ne mogu na tržnicu, ali kažu, tu su negdje. Na sajmovima smo se također uvjerili u trend da najviše kupuju žene 25-50 godina.

Osim direktne prodaje proizvoda, naš najnoviji aspekt poslovanja – catering – u globalu ne naručuju fizičke osobe. Ovdje su nam uglavnom klijenti privatne tvrtke koje se žele iskazati na svojim eventima, sastancima s klijentima, rođendanima itd.

darkomares.com

Kako ljudi najčešće saznaju za vas? Kakvi su komentari na vaše usluge?

Naš najuspješniji marketing je uživo, na sajmu ili preko preporuka. Nije lagano prenijeti tu snažnu emociju online. Mi stvarno vjerujemo u to i volimo što radimo. Znamo da barem naš dio svemira radimo ljepšim mjestom. I to se osjeti i cijeni. Kupci jednom kad naruče, većinom postaju stalni kupci i dovode svoje obitelji i prijatelje. Čak nam i proizvođači preusmjeravaju svoje kupce jer im je lakše i jeftinije.

Radi se o domaćim proizvodima i zato se često susrećemo s nepredvidivim situacijama. Ipak, kad se dogodi neka greška, dajemo sve od sebe da se iskupimo i pobrinemo se da svi budu zadovoljni. Ipak se radi o malim proizvođačima kojima znači svaka narudžba i stalo im je do svakog kupca.

Slobodno nazovite nekog od naših proizvođača i pitajte ih ili pogledajte recenzije. :)

Koliko vam je važna prehrana i mislite li, tj. primjećujete li da svojim radom polako mijenjate navike vaših kupaca, a time i okruženja?

Počet ću od sebe i Saše – kod nas doma sve vrvi od domaćih proizvoda. Ako se i dogodi da nešto kupimo u velikim trgovačkim lancima, ili si psujemo sve po spisku zato što smo zaboravili naručiti na vrijeme, ili zato što tog proizvoda jednostavno nema među domaćima.

Nema Plodara koji nije barem probao gotovo svaki novi proizvod naših proizvođača. S vremenom smo svi postali malo izbirljiviji. Ne u smislu da tražimo luksuz, nego da točno znamo što je kvalitetno i ne želimo kompromise.

Vjerujemo da je hrana temelj zdravog i sretnog društva. Nekad je domaće možda skuplje, ali volio bih vidjeti dan kada će se cijena proizvoda iskazivati po nutritivnoj vrijednosti, a ne samo po kilogramu. Tek tada bismo vidjeli koliko je domaće ili eko zapravo isplativije.

Što se tiče mijenjanja navika naših kupaca, nisam siguran jesmo li ih mi “promijenili” ili su sami prepoznali potrebu za promjenom pa zato i postali naši kupci. Ono što je sigurno jest da smo svojim obiteljima i prijateljima promijenili navike i sve ih navukli na plodove.

Poduzetnišvo, jedna firma dva branda, puno izazova

Koji su po vama danas najveći izazovi poduzetništva?

Nije lagano stvarati nešto novo i gurati granice pogotovo ako je to nešto društveno korisno. Pored toga što morate sebe i druge uvjeravati i motivirati da je to ipak moguće i odraditi svaki najteži zadatak. Morate biti dobar leader.

Nije dovoljno biti vrhunski programer ni bilo koji drugi oblik “šljakera”. Najbitnije je koje ljude ste uspjeli okupiti oko sebe i zadržati. Ništa nije djelo jednog čovjeka. To je vještina s kojom većina ljudi ne ulazi u poduzetništvo, nego ju mora naučiti. To je možda ključna stvar koja će napraviti razliku.

Za startup trebate ili imati ljude koji se ne boje nepoznanica i spremni su udarati i probijati glavom kroz zid ili ih morate pomoći stvoriti.

Po tom pitanju, ja sam imao više sreće nego pameti, i da sam htio ovakve ljude ne bi uspio pronaći. :)

Kako vam je PNS pomogao u realizaciji vaših ideja i poduzetničkog puta?

Moram priznati više nego očekivano. “Natjeraju” te da prođeš kroz sve primarne teme s kojima bi jedan poduzetnik trebao biti upoznat kao i sva pitanja na koja bi trebao znati odgovoriti. Cilj je da imaš jasan odgovor na ta pitanja, a PNS ekipa je tu da ti pomogne.

Imaš neki specifičan problem? Odlično, sigurno znaju nekoga tko je isto ili slično prošao. Sve je lakše kada čuješ iskustva i savjete drugih koji su već prošli kroz to.

Osim toga jako dobro nam je došla opsežna promocija koja dolazi u sklopu programa te povezivanje s drugim poduzećima koji su svi na istom putu. Polaznici se većinom susreću s istim ili sličnim problemima, uvijek možemo nešto naučiti jedni od drugih. Prava je vrijednost biti u takvom društvu.

Možda najvrjednija stvar iz PNS projekta je njihova mreža poznanstava, s kojom vas vrlo rado spajaju i tijekom, ali i daleko nakon projekta.

Da nije bilo Ane Brigović, ne bismo znali da imamo priliku konkurirati za poziciju top 10 najboljih društveno korisnih poduzeća u EU. Ne bi bili odabrani među najboljih 133 društveno korisnih poduzeća u svijetu i nikada ne bi upoznali Mariju Mažić koja je priča za sebe. #zahvalni

Koji su vam planovi za dalje?Naša vizija usmjerena je na jačanje lokalnih prehrambenih sustava kroz digitalizaciju, optimizaciju logistike i razvoj održivih poslovnih modela koji se mogu replicirati u drugim lokalitetima po Hrvatskoj, EU i svijetu.
Planiramo proširiti našu mrežu kratkih lanaca opskrbe, uključujući uspostavu prvog javno-privatnog partnerstva u Šibensko-kninskoj županiji (AjmoLokalno.hr). Za koju se nadamo da će služiti kao zlatni primjer koji će motivirati druge županije po Hrvatskoj i EU. Što bi omogućilo stabilniju podršku domaćim proizvođačima kroz suradnju s lokalnim institucijama.
Uz razvoj novih dostavnih ruta i povećanje broja proizvođača, nastavljamo sa širenjem mreže kupaca i usluga koje Plodovi.hr nude. Želimo imati što veći spektar znanja i iskustva za prenijeti na naše trenutačne i buduće suradnike.
Naš krajnji cilj je stvaranje otpornog, digitalno povezanog i ekološki održivog prehrambenog sustava koji malim proizvođačima omogućava bolji tržišni položaj, a potrošačima jednostavan pristup kvalitetnim lokalnim proizvodima.