Dvadeset projekata u drugom krugu natječaja

25/01/2018.

Danas su objavljeni rezultati prvog kruga natječaja “Pokreni nešto svoje“. Ove godine program u organizaciji ACT Grupe, vodećeg primjera društvenog poduzetništva u Hrvatskoj i regiji, doživljava svoje drugo izdanje, podržavajući projekte s pozitivnim društvenim utjecajem kroz mentorsku podršku i bespovratna financijska sredstva. ACT Grupa je uz potporu tvrtke Philip Morris Zagreb d.o.o. za financiranje projekata u okviru drugog natječaja osigurala iznos ukupne vrijednosti od 500.000,00 kuna.

Do zaključenja natječaja u prosincu pristilo je ukupno 316 prijava, koje je, nakon provjere zadovoljenja formalnih uvjeta, stručna evaluacijska komisija ocijenila u skladu s kriterijima navedenim u evaluacijskoj tablici u Uputama za prijavitelje.

Kroz program “Pokreni nešto svoje” bit će podržani jasni i konkretni projekti koji će pokrenuti novo ili razviti postojeće poduzeće (ili neki njegov određeni segment), a dodatne bodove su, sukladno Uputama, dobili inovativni projekti s elementima društvenog poduzetništva i društveno odgovornog poslovanja. Kako je i najavljeno prilikom predstavljanja programa važan kriterij prilikom ocijenjivanja bio je održivost poslovnog modela predloženog projekta, odnosno ima li projekt potencijal rasta i/ili replikacije u druge sredine.

Nakon procjene objavljena je rang lista prijavljenih projekata. Rezultati prvog kruga natječaja objavljeni su prema referentnim brojevima projekata, kako se ne bi otkrio identitet prijavitelja i nazivi njihovih projekata. Za pretragu tablice koristite referentni broj vaše prijave koji ste zaprimili na adresu e-pošte koju ste naveli kod popunjavanja prijavnice (primjerice: PNS2017-1234567890).

Ukupno 20 projektnih ideja, projekti ocijenjeni s 31 i više bodova, ulaze u drugi krug ocijenjivanja. Njih će komisija tijekom siječnja i veljače 2018. posjetiti te direktno na terenu procijeniti kapacitete prijavitelja, motivaciju za provedbu projekta, kao i održivost i skalabilnost poslovnog modela koji je u pozadini projekta. Posjet će ujedno biti iskorišten za dobivanje povratnih informacija od prijavitelja o ovom Programu podrške te o potrebama prijavitelja za podrškom u budućnosti.

Maksimalni broj bodova koji su projekti mogli dobiti je 33 (poslovni model 12, rezultati/aktivnosti/utjecaj 15, kapaciteti prijavitelja 3, efikasnost sredstava 3), a najbolje ocijenjeni projekti (31 i više bodova) prošli su u drugu fazu evaluacije. Prosječna ocijena svih prijavljenih projekata je 24 iz čega možemo zaključiti da je konkurencija zaista bila jaka, a projekti u odnosu na prvu godinu programa puno kvalitetnije pripremljeni. Ono što projekte koji se prošli u drugi krug izdvaja iz mnoštva  i stavlja u prvi plan je inovacija koju donose, društveni i/ili okolišni utjecaj koji će projekt imati te potencijal rasta i održivost projektne ideje.

Nakon druge faze, ACT Grupa će donijeti odluku o projektima koji će dobiti podršku, a rezultati natječaja će s imenima/nazivima provoditelja i skraćenim opisima projekata biti objavljeni do 28. veljače 2018. na web stranicama Programa. Projekti koji uđu u drugu fazu, a neće biti odabrani za potporu, bit će obaviješteni o razlozima te će im biti dani savjeti za razvoj poslovne ideje.